Een telefoon van de baas

Zonder telefoon kun je tegenwoordig amper functioneren, zo ook werk gerelateerd. Als baas valt het mij op dat de afgelopen 10 jaar de telefoons behoorlijk meer in beeld zijn. Zo heb ik werknemers die geen papieren meer bij houden maar alles digitaal doen, bellen of videobellen met klanten in plaats van op bezoek gaan. Dit deden zij tot vorig jaar met de privé telefoon, totdat iedereen een iPhone kreeg als kerstpakket. De enige voorwaarden die wij stelde was dat de iPhone ter vervanging van de privé telefoon wordt gebruikt. De privé telefoon behoort dus in principe tijdens werktijd opgeborgen te zijn. Alle medewerkers gingen hier mee akkoord en het systeem ging erg goed. Totdat na een aantal maanden al de eerste medewerkers de mededeling gaven dat de telefoon gevallen was en kapot was. Een iphone reparatie aanvraag werd gecreëerd in het systeem, wat uiteindelijk behoorlijk uit de hand liep.

 

 

 

De kosten liepen behoorlijk op

Na 15 aanvragen begon ik mij af te vragen of het wel zo’n goed idee was, om die telefoons uit te delen. Eén telefoon repareren kost ons, na de BTW aftrek, gewoon nog 140 euro. Na 15 aanvragen word je daar als baas niet vrolijk van uiteraard. Aangezien wij de iPhone bij de officiële dealer hadden aangeschaft, voelde wij ons als bedrijf ook verplicht om daar de iPhone reparatie uit te laten voeren. Echter kwam het er ook op neer dat ik voor een halve dag een personeelslid kwijt zou zijn want de telefoon moest met de eigenaar mee naar een officiële store. Gemiddelde periode dat iemand aanwezig is in een store is gewoon 3 uur. Totdat een medewerker mij de tip gaf om ergens in delft naar een winkel te gaan die ook deze modellen kan repareren. Niet alleen scherm werk maar ook andere mankementen kunnen zij verhelpen. Na telefonisch contact met 3 winkels, en de prijzen te hebben aangehoord, besloot ik toch eens een telefoon naar 1 van de winkels op te sturen. De eigenaar van de winkel stuurde mij eerst een sms dat de telefoon is aangekomen en kreeg een aantal uur later weer een sms dat de telefoon ook gerepareerd was. De kosten? 80 euro! Dat is dus bijna de helft van de kosten bij de officiële dealer.

 

De baas betaald maar 1 keer!

Het werd al vrij snel duidelijk dat het kerstpakket wel een beetje enthousiast was. Daarom hebben we besloten ieder personeelslid eenmalig aan te bieden om de reparatiekosten op ons te nemen, daarna zal het op eigen rekening moeten.

About

No Comments

Leave a Comment